11 Ekim 2008 Cumartesi

DERS 3

Bütün bu anlattıklarımızdan sonra işin en önemli kısmına geldik. Makina ayarları. Ders 1 ve Ders 2 de anlatılanları içinize sindirerek tekrar okumanızı tavsiye ediyorum. Makinası SLR veya D-SLR (digital SLR) olanlara bu bölüm hitap edecektir. Bu makina ayarları, 100 Asalık filimler için geçerli olacaktır. ASA, filimin ışığa karşı duyarlılığı demektir. Işığın yetersiz olduğu yada hareketli çekimlerde ASA'sı yüksek filimler kullanılmalıdır. Anlatılanları kavradığınız zaman, daha yüksek asalı filimlerde ne yapmanız gerektiğini zaten anlayacaksınız. SLR Makimalarda ışıkla ilgili olmak üzere 3 temel ayar vardır.ASA , Estantene ve Diyafram ayarı. Biz 100 ASA'lık filimler için konuyu anlatacağımıza göre, makinanın ASA ayarı 100 de sabitlenebilir. Estantene ayarı: SLR makimaların en güzel tarafı, ışığı filim üzerine istediğimiz yoğunlukta düşürme fırsatını bize sunmasıdır. Estantene, makinanın içinde var olan, bir perdenin( objektifi söktüğünüzde bir ayna göreceksiniz. Bu aynanın arka tarafında bulunur.) açılıp kapanma süresini gösterir. Estantene ayarı, hareketli çekimlerde yükseltilmeli, gece çekimlerinde düşürülmelidir. Makinada filim yokken, estantene ayarları ile oynayarak, Biraz çekim yapın ve makinanın sesine dikkat edin. Diyafram Ayarı: Diyafram, objektifin içindeki bir perdedir. Makinanın deklanşörüne (çekim yapan düğme) yarım basılı tutarak, objektifin içine bakarsanız, diyaframı görebilirsiniz. Yalnız, dikkat etmeniz gereken bir nokta var. Diyaframı gösteren sayılar ile diyafram açıklığı terstir. Yani diyafram 2,5 iken açık, 22 iken ise kısıktır. Bunu makina üzerinde deneyerek görebilirsiniz. Genel olarak, portre çekimlerde diyafram, mümkün olduğu kadar açık olmalıdır. Bu durumda, arkadaki görüntü flu olacak ve bu çekiminize ayrı bir tad katacaktır. Arkadaki görüntünün daha net olmasını istiyorsanız, diyaframı mümkün olduğunca kısmalısınız. Mümkün olduğunca diyorum, çünkü diğer ayarlarla birlikte en iyi sonucu almak zorundasınız.

Hiç yorum yok:

ÖRNEK 1

ÖRNEK 1
Anlattıklarımıza göre düşünelim. Fotoğraftaki çocuk belirgin değil.Ayrıca arka taraftagörülmesi gereken her hangi birşey de yok. O halde daha yakından çekilmeli. Böylece ışıkta daha bol geleceğinden, netice de güzel olur.

ÖRNEK 2

ÖRNEK 2
Bence yoruma gerek yok.

Blog Listem